JIDA Museum Selection vol.15

日産 デイズ ハイウェイスター

NISSANDAYZ HighwaySTAR

Manufacturer

日産自動車株式会社
Nissan Motor CO.,LTD.

Designer

日産グローバルデザイン本部
Nissan Global Design Center

※画像はクリックすると拡大します。

お客様が軽自動車に求められる価値を改めて認識し直し、「新たな軽自動車のメイン ストリーム」になることを目指し、日産らしい上質でエモーショナルなデザインと、親 しみ易さ / 扱い易さを兼ね備えたクルマになるよう開発を進めました。クラストップレ ベルの低燃費とバランスの良い広く快適な室内空間、日常での使い易さにこだわった 最先端の装備を併せ持つ新しい時代の軽自動車です。日産車の象徴的なキャラクターでもある「ハイウェイスター」は、大きなフロントグリル、プロジェクタータイプのバ イキセノンヘッドランプ、ワイドバンパーなど、セレナやエルグランドのハイウェイスターにも通じる顔つきのデザインで、よりシャープさと存在感あるたたずまいを実現。インテリアは、精悍なブラックにシルバーの加飾とブルー照明のメーターがアクセントになり、ハイウェイスターならではのプレミアムな印象を醸し出しています。

(解説/日産自動車株式会社 グローバルデザイン本部)
2013年6月発売 価格¥1,220,100~

Reconsidering the value that customers want for Kei-cars and aiming to be "the new mainstream of Kei-cars", Nissan developed DAYZ Highway STAR to deliver both high-quality, emotive design and familiarity with user-friendliness.
This is a Kei-car of the new era that offers class-top fuel economy, well-balanced roomy comfortable interior and cutting-edge yet convenient equipment.
Nissan's iconic Highway STAR design provides sharper and stronger presence with the front face somewhat in common with Serena and Elgrand Highway STAR models, which includes large front grille, projector Bi-xenon headlights and wide bumper.
With intense black accentuated by silver finish and a blue-illuminated meter, the car's interior gives a premium feel that Highway STAR models always offer. 

(Description / Nissan Motor Co., Ltd., Global Design Center)
Launch Year / 2013


 

従来の軽自動車より一段向上したデザイン品質を評価したい。上級車に採用されている「アラウンドビューモニター」を搭載し、初心者でも狭い場所での取り回しが楽になっている。価格帯をこのクラス同等に抑えたのは戦略的で月販目標を50%上回る好成績を得ている。軽自動車ユーザーの高級指向を巧みに捉えた結果と言える。

(選定委員/藤本 彰)

I would like to acknowledge the value of the higher design quality as compared to existing mini-cars. With the built-in "Around View Monitor" used in this advanced car, even beginners can maneuver with ease in confined spaces. The strategic decision to keep the price range low for this class of car earned good results, with an increase of over 50% in the monthly sales target. One can say that the result skillfully captured the mini-car users' orientation to high quality.

 (Selection committee / Akira Fujimoto)