JIDA Museum Selection vol.19
 

キリンホームタップ

Product キリンホームタップ
KIRIN Home Tap
Model number
Manufacturer 麒麟麦酒株式会社
Kirin Brewery Company, Limited
Designer 角田 陽太
KAKUDA Yota
先駆性
Pioneer spirit
社会性
Social performance
技術革新性
Technology innovation
造形性
Modeling
生活領域/Living areas
事業領域/Business areas
公共領域/Public areas

KIRINHomeTapは、新鮮なビールのおいしさを直接ご自宅までお届けし、専用ビールサーバーで愉しんでいただく会員制のサービスです。オリジナルの専用ビールサーバーは、ご家庭での扱いやすさを考慮しながら「ビールの注出「」泡出し」「保冷」の機能を搭載していますが、一方で単なるビールを注ぐ道具にとどまらず、ご自宅においていただくものとしてデザインにもこだわりました。角のない丸みを帯びた形状、白色、プラスチック製、レバー部分のナラ木材、といった形状・色・質感・素材を追求し、収納せずにそのまま出しておいても違和感のない、居住空間になじむインテリア的なデザインに仕上げています(。解説/秋山彩子)2017年6月発売※ビールサーバー単体での販売はしておりません。

鮮度が命のビールと家庭を繋ぐ、工場から毎月直送されるシステム、と同時に開発された専用ビールサーバー。どんなインテリアにもなじむコンパクトかつシンプルな佇まい。手に触れるタップの部分には本物の木を使用し、遊離しがちな金属部分も違和感なく奇麗にまとまっている。ビールサーバーから注がれるビールはポテンシャルを高め期待感も膨らむだろう(。選定委員/北村光彦)

“KIRIN Home Tap” is a subscription-based beer delivery service and tap system. We deliver the rich taste of fresh beer directly to the subscriber’s home, which he or she can enjoy with our exclusive beer tap. Our original, exclusive beer tap is de- signed to be easy to use, equipped with “tapping”, “foaming”, and “cooling” fun- ctions. It is designed not only to be a tool to tap beer, but also an object that will be displayed at home. We designed it with a rounded shape, white color, plastic texture, and oak tree material for the handle, so that the beer server will be a na- tural addition in all interiors, even in the home. (Description / AKIYAMA Ayako) Launch Year / 2017

The Home Tap draws a line between the home and tapping beer, in which fresh- ness is important. A subscription service that delivers beer monthly, with a beer tap exclusively designed for this service. The compact and simple appearance suits any kind of interior design. The tap handle is made of wood, which the user tou- ches with his or her hands. The metal parts that tend to stand out from all the other elements are here beautifully harmonized with the rest without any stran- geness. The beer tapped from this product will delight the user and raise our ex- pectations of beer served at home. (Selection Committee / KITAMURA Teruhiko)