JIDA Museum Selection vol.20
 

N-VAN

Product N-VAN
Model number
Manufacturer ホンダ
Honda
Designer 株式会社 本田技術研究所 4輪R&Dセンター
山口 真生/インテリアデザイナー 加藤 千明/エクステリアデザイナー
Honda R&D Co., Ltd. Automobile R&D Center
YAMAGUCHI Maki / Interior Design KATO Chiaki / Exterior Design
先駆性
Pioneer spirit
社会性
Social performance
技術革新性
Technology innovation
造形性
Modeling
生活領域/Living areas
事業領域/Business areas
公共領域/Public areas

次世代の働くプロの積む・運ぶ生活を豊かにする、コトが創造できる道具として、軽バンの新基準をデザイン。ピラーレスとダイブダウンする助手席とFFレイアウトにより、働く新動線のダブルビッグ大開口と、沢山積める・運べる低床大空間を具現化。運転席は身体ケアできるような乗降性・姿勢を実現。インテリアは、気持ちよく使える、使いやすくてうれしくなるような道具価値を堅牢なしっかり感で表現。それを包むエクステリアは、積める・使えるがわかる機能美と、安心感を表現。ワークスタイルを意識する働く現場や、道具好きな趣味層に対して、個性が主張できるようにFUNとCOOLの2つのスタイルを用意、各7色のカラーバリエーションを設定した。(解説/山口 真生)2018年07月発売 ¥1,267,920(税抜き)

 

Nシリーズで培った技術を投入し軽商用車の新しいかたちを提案している。インテリアデザインは空間を多彩に使えるアイデアに溢れており、ユーザーのイマジネーションを喚起させる。空間を優先するため間延びした箱になりがちなエクステリアだが、ボディサイドの3本のビードラインが良いアクセントとなりツールとしてのキャラクターを際立たせている。仕事を遊びに、遊びを仕事に変えてくれそうな、何かを期待させるプロダクトである。(選定委員/柳橋 肇)

 

This design sets a new standard for van-type mini-vehicles, as a tool to enrich the everyday lives of next-generation professionals of every kind and enable people to create all kinds of things. Free of the pillar, with a dive-down passenger seat and FF layout, it realizes a new traffic line with “double”-large opening, low floor, and large cargo space that enables loading and transporting large and large amounts of cargo items. The driver’s seat ensures ease of access and a healthy posture for the driver. The interior is robust and rm, exemplary of our aims to create a tool that provides comfort, ease of use and pleasure. The exterior, enveloping the interior, is exemplary of the vehicle’s functionality, of the ability to load and transport as well as of its safety. There are 2 styles, FUN and COOL with 7 colors, for both those who value a more formal style and those who want to use it for recreational purposes and with attitude. (Description / YAMAGUCHI Maki) Launch Year / 2018

 

Honda proposes a new type of van-type mini-vehicle for commercial / business purposes by introducing into the vehicle the technology cultivated in the N-series. The interior design is full of elements that can be used in a variety of ways and evokes the user’s imagination. The exterior appearance tends to look like an elongated box to prioritize the space inside, but the three bead lines at the side of the body are a good accent that highlights this vehicle with a “tool”-character. This product makes work enjoyable and enjoyment something workable. (Selection Committee / YANAGIBASHI Hajime)