Product | ヤシノミ洗剤 プレミアムパワー Yashinomi senzai Premium Power |
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Model number | |
Manufacturer | サラヤ株式会社 Saraya Co., Ltd. |
Designer | 村田 智明 MURATA Chiaki |
先駆性 Pioneer spirit |
社会性 Social performance |
技術革新性 Technology innovation |
造形性 Modeling |
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生活領域/Living areas |
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事業領域/Business areas |
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公共領域/Public areas |
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エコ洗剤のパイオニア的存在であるサラヤは、今回詰め替えの問題に取り組みました。食器洗剤の詰め替えで起こる問題は業界としては長年無策でしたが、2016年「簡単つけかえパック」と「繰り返し使えるスタンド」によって常識を破るしくみができました。詰め替え時には、封を切って薬剤を移し替える手間、ボトルを洗い乾燥させる手間、詰め替えることで起こる不衛生、こぼれたりして手が汚れる問題、パウチ残液がもったいないという問題があります。そこで、パウチごと交換することで瞬時に衛生的に無駄なく交換できるデザインを考え、また、パウチを透明にすることで薬液残量の視認性を上げ、キッチントップに置かれても美しいデザインができました。(解説/サラヤ株式会社)2016年9月発売 ¥698(税抜き)
ヤシノミ洗剤プレミアムパワーは、多面的な環境への配慮と高いデザイン性の両立により、これまでにないインテリア性の高い台所用洗剤となっている。特に「簡単付け替えパック」と「繰り返し使えるホルダー」により、パックごと交換することで、これまでの詰め替えの煩わしさや手間を解決した。また、フレーム構造のみのホルダーと透明な付け替えパックにより、清潔でスタイリッシュなデザインを実現した。(選定委員/堀田 峰布子)
SARAYA is considered as the pioneer in eco detergent. Refillable products have problems that usually occurs upon refilling, which are long-standing and often disregarded. With conventional refillable products, the user needs to open the seal, clean the old bottle, and must be careful not to spill the new liquid so as not to waste any. But with the newly designed “Easy Refill Pack” and the “Re-usableStand, ” the user only needs to replace the old pouch with the new one. We have designed a product with hygienic and economic benefit that also looks beautiful on kitchen tables. (Description / Saraya Co., Ltd.) Launch Year /2016
Yashinomi Premium Power is a kitchen detergent and a beautiful interior object that has been designed by considering multiple environmental aspects. Especially with the “Easy Refill Pack” and “Re-usableStand,” it avoids the contamination of the bottle and the burden of refilling by allowing the user to just replace the pouch. Furthermore, with the case being only a framing structure and the refill-pouch translucent, it looks clean and simple. (Selection Committee / HOTTA Mihoko)