Product | Heat-resistant Water Pitcher and Cup Set Heat-resistant Water Pitcher and Cup Set |
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Model number | |
Manufacturer | TAIWAN GLASS IND. CORP. TAIWAN GLASS IND. CORP. |
Designer | 深澤 直人 FUKASAWA Naoto |
先駆性 Pioneer spirit |
社会性 Social performance |
技術革新性 Technology innovation |
造形性 Modeling |
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生活領域/Living areas |
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事業領域/Business areas |
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公共領域/Public areas |
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1964年創業の台湾玻璃工業(台湾ガラス)は、世界で4番目の規模を誇るガラスメーカーです。2018年、台湾ガラスは国際的に有名なデザイナーである深澤直人氏と協力し、高度な製造技術と優しい独特なデザインを融合する唯一無二の取り組みを体現した、新しい食器とインテリア雑貨のブランド「TG」を設立しました。TGの温かみのあるU字曲線はブランドを特徴づけるとともに、台湾の文化的景観をブランドに吹き込んでいます。TGシリーズでは、ガラス、ステンレス鋼、白釉磁器、ソウシジュ材の4種類を素材として使用しています。これらの素材は台湾由来の素材であるだけでなく、環境ホルモンゼロかつプラスチックゼロで、隠れた素材も使用していないことから、ブランドの信頼性を物語っています。台湾ガラスの薄いホウケイ酸塩ガラスは、150℃までの急激な温度変化のもとで安全に使用でき、高い耐酸性および耐アルカリ性を備えています。
(解説/ TAIWAN GLASS IND. CORP.)
2018年11月発売 300.4,500台湾ドル / ¥1,452.¥21,780
素材の持つ特性が最大限に活かされたフォルムは、佇まいの中に製品の持つ本質がしっかりと凝縮され現されている。無駄な要素を省いただけのミニマリズムな形態だけでは言い表せない、高次元な雰囲気も漂わせるデザインである。台湾の老舗ガラスメーカーが創設し若い世代をターゲットにしたグラスセットは、日本からデザインを輸出し海外ブランドとして昇華させている意味で高く評価しており今後の更なる展開を期待したい。
(審査委員/谷村 秀)
Founded in 1964, TAWAN GLASS is the 4th largest glass manufacturer in the globe. In 2018, TAIWAN GLASS collaborates with internationally renowned designer FUKASAWA Naoto in establishing a new brand of tableware and home decoration-TG, which embodies the brand's unique approach of marrying highly technical processes with a gentle yet distinct design language, infusing a warm "U" shaped curve that de.ned TG as well as the Taiwanese cultural landscape. TG series uses four kinds of materials: Glass, Stainless steel, White glazed porcelain, and Taiwan Acacia Wood. These four materials not only speak to their Taiwanese origin but also the brands' authenticity: using non-endocrine disruptor, non-plastic and non-hidden materials. The thin borosilicate heat-resistant glass from Taiwan Glass can be used safely under sudden temperature changes within a range of 150°C, and has high acid and alkali resistance.
(Description / TAIWAN GLASS IND. CORP.) Launch Year / 2018
The product utilizes the characteristics of the material to the fullest extent through its form and expresses the essence of the product in its presence. It is a design that exudes a high-dimensional atmosphere that cannot be described simply as a minimalist form that eliminates useless elements. The series is created by a long-established Taiwanese glass manufacturer and targets the younger generation. I highly evaluate the product in the sense that the design is exported from Japan and sublimated as an international brand. I look forward to its further development in the future.
(Selection Committee / TANIMURA Shigeru)