Product | instax mini LiPlay instax mini LiPlay |
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Model number | |
Manufacturer | 富士フイルム株式会社 FUJIFILM Corporation |
Designer | 齊藤 大 SAITO Taiki |
先駆性 Pioneer spirit |
社会性 Social performance |
技術革新性 Technology innovation |
造形性 Modeling |
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生活領域/Living areas |
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事業領域/Business areas |
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公共領域/Public areas |
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当社instaxはカメラからスマホプリンターまで、幅広い商品展開で様々なユーザーにインスタント写真を楽しんで頂いている。本製品は、1.「instax(チェキ)史上最少・最軽量のスリークでシンプルな本体デザイン」、2.「インスタント写真の可能性を広げる音と写真を組み合わせた新プリント(音チェキ)」、3.「三つの異なる質感を持ったカラーバリエーション」の3つの魅力を持ち、「メインターゲットである25.35歳の女性」や「これまでインスタントカメラの購入・使用を検討したことはあるが手が伸びなかったユーザー」が欲しくなる新たな撮影/プリント体験を提供する。
(解説/富士フイルム株式会社デザインセンター 齊藤 大)
2019年6月発売 オープン価格
ターゲットであるZ世代の価値感に訴えるスマートフォンと連携されたプリント機能や、QRコード印刷で音を残せる等の機能が丸みを帯びたコンパクトな筐体に収められ、チェキからの系譜をたどる老舗としてのフラッグシップ性を備えた“ハイエンド・インスタントカメラ”らしさを表現している。無駄のないシンプルなフォルムゆえにユニークな表面質感やディティールの丁寧な仕上げによるCMF処理が映えることで先進性も強調している。
(審査委員/中井 英理)
Our instax has a wide range of products, from cameras to printers for smartphones, and has been entertaining users who enjoy instant photographs. ‘instax mini LiPlay’ has three appealing features: the smallest and lightest body in the history of instax with sleek and simple design; a new way of printing that expands the possibility by combining sound and photograph (‘Sound Mode’); and three variations with different colors and textures. The product is aimed at the main target, women aged 25-35, as well as new users who have never obtained an instant camera but have considered it, by offering new experiences of photo-shooting and printing.
(Description / SAITO Taiki, Design Center, FUJIFILM Corporation) Launch Year / 2019
The print function linked with smartphones that appeal to Gen-Zers, and the sound-capturing function using printed QR codes, are all packed into its compact and round-shaped body. It expresses its identity as a .agship model of a ‘high-end instant camera’ for a long-established brand, tracing the descent of Cheki instant cameras. Its simple form ampli.es the unique surface texture and careful selection of color, material, and .nish, emphasizing the innovative quality of this product.
(Selection Committee / NAKAI Eri)